mandag 10. februar 2014

Blogg om røyking, salting og produksjon av tilbehør for røyking.

Har vinteren 2014 bygget meg et røykehus for røyking av fisk, kjøtt og annen god mat.

Det er bare å følge med her, så skal jeg komme med alt fra A-til Å med bygging av røykehus, type spon, salting og røyking.

Her er første parti med skrei som er saltet og røykt - kjempesuksess.

Jeg planlegger følgende innlegg her:

  • Bygging av røykehuset (denne er straks ferdig)
  • Salting og tørking av torsk
  • Salting og tørking av laks
  • Røyking av fisk
  • Salting, tørking, og røyking av svin.
  • Forskjellige retter av svin - pølser
  • Bruk av nitritt salt.
  • Erfaringer med de forskjellige røykutviklerne jeg har testet.
  • Mine erfaringer med diverse røykespon.
  • Produksjon av røykespon, og røykeklosser
  • Øvrige eksprimenter for å bedre røykingen.
Mer info kommer her etter hvert - følg med da vel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar